Umíte načerpat sílu?

Stává se vám, že jste celý den zvadlí a zíváte? Přemáháte se k činnosti?

Pociťujete únavu, když se snažíte žít zdravě a staráte se o sebe? Zkrátka se vám najednou nedostává potřebný elán? Dostatek životní energie zásadně ovlivňuje náš každodenní život, výkonnost, vitalitu a fyzickou a duševní kondici. Pokud se nám dlouhodobě energie nedostává, máme sníženou odolnost vůči stresu, pocit únavy a vyčerpání a také jsme náchylnější k různým nemocem. Jestliže dokážeme dobře hospodařit se svoji energií, získáme lepší kontrolu nad svým životem.

Stravování

Jídlo a pití nám přináší nejen potřebné stavební látky pro udržení našeho těla v chodu, ale také potřebnou energii. Právě v oblasti výživy se setkáváme s tím, že nejrůznější stravovací doporučení a rady se mění v průběhu života v závislosti na vědeckých poznatcích. Určitě bychom v rámci stravování měli zapojit zdravý selský rozum a v případě hledání informací využít ověřené zdroje.

Rozhodně bychom se neměli uchylovat k různým dočasným stravovacím výstřelkům. Kvalitní skladba jídla nám dává energii, dobrou náladu i zdraví.

Spánek

Spánek patří mezi nezbytné předpoklady dobré kondice a tělesného zdraví. Kvalitní noční spánek po dobu 6 až 8 hodin je důležitý pro regeneraci organismu a svěží mysl. Obecně platí, že jestliže má někdo dlouhodobý spánkový deficit, ohrožuje své zdraví. Podle čínské medicíny je důležité jít spát ještě před půlnocí, protože tak dodáváme ledvinám energii. V uvolněném stavu odbouráváme stres, strach a nervozitu, což jsou faktory, které blokují naši duševní činnost. Jsme pak následně schopni větší koncentrace, zvyšuje se náš výkon i paměť.

Pohybová aktivita

Je pro naše zdraví nesmírně důležitá, především pokud jsme nuceni se málo pohybovat a příliš mnoho sedět.

Pohyb zvyšuje přirozenou pružnost těla, posiluje svalstvo, uklidňuje, snižuje negativní emoce, dodává sebevědomí. Pohybem dostává naše tělo potřebnou energii a stimuluje uzdravovací procesy. Přiměřená svalová hmota znamená spolehlivou oporu pro klouby a kosti a také zvyšují imunitní děje.

Čím je člověk starší, tím více přirozeného pohybu potřebuje. Velmi doporučovaná aktivit je chůze, ať už s holemi nebo bez nich. Chůze nevyžaduje žádnou speciální výbavu kromě pohodlné obuvi a můžeme ji provozovat za každého počasí v přírodě i ve městě. Optimální je půlhodina rychlejší chůze denně. Také plavání je vhodné pro lidi všeho věku a hmotnosti, posiluje klouby a svaly a není zde riziko poranění. Také jóga je velice prospěšná, protože pomáhá harmonizovat a aktivovat tělo i mysl. Pravidelné cvičení jógy má léčivé účinky na náš organismus a navíc si v současné době můžeme vybrat z různých typů lekcí jógy.