Kód pojišťovny

Téměř 93 milionů Kč vrátila ČPZP na doplatcích za  léky

15.02.2022

Ostrava, 15. února 2022 - Celkem 92,6 milionu korun vrátila Česká průmyslová zdravotní pojišťovna (ČPZP) svým klientům za přeplatky na léky, které v roce 2021 doplatili v lékárnách. Peníze dostalo zpět více než 80 tisíc klientů pojišťovny.

„Vrácená částka je proti roku 2020 vyšší o deset milionů korun. Zároveň roste i počet lidí s nárokem na přeplatek za započitatelné doplatky na léky, kterým tyto peníze vracíme. V roce 2020 jsme takových klientů evidovali zhruba 73 tisíc, to znamená, že meziročně jich přibylo téměř osm tisíc,“ říká mluvčí pojišťovny Elenka Mazurová.

Zdravotní pojišťovny vracejí přeplatky za léky za každé kalendářní čtvrtletí, tedy čtyřikrát do roka. V těchto dnech rozesílá ČPZP přeplatky za 4. kvartál. Peníze za doplatky na léky za toto období dosáhly 34,4 milionu korun a týkají se více než 74 tisíc lidí. V jednom případě přeplatek překročil 14 tisíc korun. Jde o nejvyšší vyplacenou částku za poslední kalendářní čtvrtletí, která se vrací klientovi ČPZP z Pardubického kraje.

Pojišťovny vyplácejí přeplatky v závislosti na výši ochranného ročního limitu započitatelných doplatků na léky. Ten je různě vysoký podle věku a zdravotního stavu pojištěnce. Pro seniory nad 70 let a pro občany s přiznanou invaliditou ve II. nebo III. stupni činí ochranný limit 500 korun. Pro děti a osoby nad 70 let je to 1 000 korun a pro ostatní občany 5 000 korun. Pojišťovna sleduje výši započitatelných doplatků a posílá je zpět zcela automaticky. Není třeba o přeplatky pojišťovnu žádat, pouze občané s přiznanou invaliditou se musí o přeplatek u své zdravotní pojišťovny přihlásit a zdravotní postižení doložit.

Výdaje za svou zdravotní péči, tedy i překročení zákonné limitu mohou klienti ČPZP sledovat online, a to prostřednictvím mobilní aplikace Zdraví v mobilu.

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.