Kód pojišťovny

Průzkum: Zdravotní pojišťovnu změnilo za pět let 6 procent respondentů

Ostrava, 8. září 2020 – Lidé v drtivé většině zůstávají své zdravotní pojišťovně věrní. Potvrzuje to i marketingový průzkum, který pro Českou průmyslovou zdravotní pojišťovnu letos v březnu uskutečnila agentura Focus. V něm změnu zdravotní pojišťovny v uplynulých pěti letech potvrdilo jen 6 procent z 1041 respondentů. Další desetina o tom někdy uvažovala.

 „Pokud už lidé mění zdravotní pojišťovnu, bývají hlavními motivátory lepší podmínky a nabídka pro klienty. Důležitou roli ovšem hraje i doporučení konkrétní zdravotní pojišťovny někým dalším, většinou z okruhu přátel, rodiny, známých, nebo to může být lékař,“ komentuje výsledky průzkumu tisková mluvčí České průmyslové zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová. Ochotu změnit svou zdravotní pojišťovnu někdy v budoucnu pak vyjádřila pětina dotázaných napříč zdravotními pojišťovnami.

Zdravotní pojišťovnu lze změnit jednou za rok

 „V České republice je zdravotní pojištění povinné. Pojištěnci si mohou vybírat ze sedmi zdravotních pojišťoven, které se liší počtem klientů, nabídkou preventivních programů, rozsahem smluvních vztahů s lékaři i hustotou svých poboček. Zákon umožňuje změnit pojišťovnu maximálně jednou do roka ve dvou přestupních termínech, vždy v prvním a třetím kalendářním čtvrtletí. Nyní je tedy možnost provést změnu do konce září a vyplnit registrační formulář k nové pojišťovně. Změna pojišťovny tak začne platit od ledna 2021,“ dodává mluvčí Mazurová.

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna (ČPZP) registruje po celé republice téměř 1,3 milionu klientů a patří tak mezi tři největší zdravotní pojišťovny v zemi. Kvalitní a dostupnou zdravotní péči garantuje svou finanční stabilitou i rozsahem uzavřených smluvních vztahů s lékaři, nemocnicemi a dalšími zdravotnickými zařízeními. Zároveň má ČPZP síť více než stovky poboček a nabídku preventivních programů každoročně obohacuje o několik novinek.

Nejžádanější benefity v ČPZP? Příspěvek na letní tábory, očkování, pohyb i mateřství

„K našimi klienty nejvíce žádaným patří příspěvky na letní tábory pro děti, které jsme letos zvedli z 1000 na 1500 Kč. Mezi novinkami je příspěvek na PCR test COVID-19 ve výši 600 Kč pro samoplátce nebo příspěvek ve výši 2000 Kč na paruky pro onkologicky nemocné pacienty,“ uvádí mluvčí Mazurová. Zároveň ČPZP drží dlouhodobě nejoblíbenější příspěvky na očkování, program Manažerka mateřství a příspěvek 700 Kč na Pravidelný pohyb.

Nechat si proplatit příspěvek přes mobil

Nejsilnějším benefitem ČPZP je aktuálně možnost proplácení preventivních programů prostřednictvím mobilní aplikace Zdraví v mobilu. Klienti ČPZP totiž ani nemusí dojít na pobočku, aby si nechali proplatit příspěvek z preventivních programů. V mobilní aplikaci je funkční i zásadní novinka a tou je možnost registrace do E-přepážky pro pojištěnce ČPZP. Pojištěnci se nyní na portál pro snadnou elektronickou komunikaci se svou zdravotní pojišťovnou mohou zaregistrovat jednoduše online.

Pro děti jsou v nabídce i třeba příspěvky, školy a školky v přírodě nebo sportovní kroužky nebo ochrannou přilbu. Pro seniory jsou to například příspěvky na doplňky stravy, na prevenci osteoporózy nebo na vyšetření paměti. Zvláštní péči věnuje zdravotní pojišťovna klientům, kteří pomáhají ostatním. Noví dárci krve a krevní plazmy získávají od ČPZP až 1000 Kč, ostatní kromě příspěvků na vitamíny po každém odběru mohou čerpat v závislosti na počtu odběrů příspěvek až do výše 3 500 Kč.

 

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna registruje téměř 1,3 milionu klientů. Třetí největší zdravotní pojišťovna v zemi má více než sto poboček po celé republice. Klientům spolu s dostupnou a kvalitní zdravotní péčí nabízí atraktivní příspěvky a programy plné výhod, slev a bonusů.

 

V případě zájmu o další informace kontaktujte prosím

Ing. Elenku Mazurovou, tiskovou mluvčí

tel.: 599 090 182, e-mail: elenka.mazurova@cpzp.cz

 

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.