Kód pojišťovny

ČPZP vrací přeplatky. Za 3. čtvrtletí dostanou klienti 2,7 mil. Kč

Ostrava, 21. listopadu 2017 – Více než 2,7 milionu korun vrací v těchto dnech Česká průmyslová zdravotní pojišťovna 3051 pojištěncům, kteří ve třetím letošním čtvrtletí překročili takzvaný ochranný limit na doplatky za léky.

„Přeplatky nad limit za třetí čtvrtletí tohoto roku dosáhly v České průmyslové zdravotní pojišťovně 2,736 milionu korun. Na jednoho pojištěnce připadá v průměru zhruba 900 korun, ale vrácená částka může být mnohem vyšší. Nejvyšší přeplatek činí 12 924 Kč a bude odeslán muži z Frýdku-Místku v Moravskoslezském kraji,“ uvedla tisková mluvčí České průmyslové zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová.

Informace o vrácení přeplatku společně s poštovní poukázkou odešle ČPZP ve středu 22. listopadu. Na bankovní účty budou přeplatky zaslány v úterý 28. listopadu. Přehled poplatků může pojištěnec ČPZP získat písemně nebo prostřednictví e-přepážky, tedy přes webové stránky pojišťovny, nebo v mobilní aplikaci ZDRAVÍ V MOBILU.

Do limitu regulačních poplatků se započítávají doplatky za léčiva nebo potraviny pro zvláštní lékařské účely. Roční limit je pro dospělého člověka stanoven na 5000 korun a je to maximální suma, kterou může zaplatit ze svého pacient za zdravotní služby. Pro děti do 18 let a seniory nad 65 let je zatím ochranný limit poloviční, tedy 2500 korun. O vrácení peněz pacienti nemusejí svou zdravotní pojišťovnu žádat, jsou jim posílány zpět automaticky.

Od Nového roku se limity pro doplatky za léky sníží seniorům a dětem. Seniorům od 65 let a dětem do 18 let se limit sníží na 1000 korun. U lidí nad 70 let pak klesne na 500 korun. Novelu zákona schválila vláda v červnu tohoto roku a v platnost vejde od ledna 2018.

Za celý rok 2016 vrátila ČPZP na přeplatcích zhruba devíti a půl tisícům klientů částku 8,1 milionu korun. Po snížení limitu v roce 2018 vznikne nárok na vrácení peněz nárok více pojištěncům.

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.