Kód pojišťovny

ČPZP v roce 2017 vynaloží na zdravotní služby klientů o 1,3 miliardy korun více než letos

Správní rada České průmyslové zdravotní pojišťovny na svém včerejším zasedání projednala a jednomyslně schválila návrh Zdravotně pojistného plánu ČPZP na rok 2017. Rozpočet druhé největší zaměstnanecké zdravotní pojišťovny v České republice je sestaven jako vyrovnaný.

ČPZP ve svém zdravotně pojistném plánu na rok 2017 plánuje, že na zdravotní služby poskytnuté jejím klientům vynaloží celkem 27,8 miliardy korun. To je o 1,3 miliardy korun více, než je očekávaný předpoklad za rok 2016. Náklady na zdravotní služby se zvýší ve všech segmentech.

Nejvíce peněz bude i v roce 2017 směřovat nemocnicím, a to 13,8 miliardy korun proti 12,9 miliardy o rok dříve. Tento meziroční růst, který představuje zvýšení plateb o sedm procent, by měl vytvořit prostor pro zvýšení platů v lůžkových zdravotnických zařízeních zhruba o 10 procent.

V segmentu ambulantní péče dojde k navýšení o 329 milionů korun na celkem 8,7 miliardy korun. Náklady na preventivní zdravotní péči mají dosáhnout 208 milionů korun proti 110 milionům korun letošní očekávané skutečnosti s tím, že ČPZP k tomuto významnému navýšení použije část svých rezerv z provozního fondu. Rezervní fond České průmyslové zdravotní pojišťovny je řadu let naplňován a udržován ve výši, která je stanovena zákonem.

Průměrné náklady na jednoho pojištěnce jsou plánovány ve výši 22 376 korun, což představuje meziroční nárůst o 910 korun.

„Finanční prostředky jsou maximálně využívány ve prospěch pojištěnců. Zdravotně pojistný plán byl sestaven odpovědně tak, aby bylo dosaženo vyrovnaného hospodaření ČPZP a aby pojišťovna i nadále hradila veškeré své závazky ve lhůtách splatnosti,“ uvedla tisková mluvčí České průmyslové zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová.

ČPZP pro rok 2017 plánuje, že bude zajišťovat zdravotní služby pro 1.244 000 pojištěnců. V porovnání s rokem 2016 se počet pojištěnců zvýší zhruba o 10 000.

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.