Kód pojišťovny

Pozvánku na preventivní prohlídku už dostalo 122 tisíc klientů ČPZP

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna (ČPZP) již obeslala 122 tisíc svých klientů dopisem, ve kterém je upozorňuje na to, že v minulých letech neabsolvovali některou ze tří preventivních prohlídek zaměřených na vyloučení nádorového onemocnění, a současně je pozve na bezplatné vyšetření. Do konce června osloví třetí největší zdravotní pojišťovna v ČR celkem 170 tisíc svých pojištěnců, žen i mužů z celé republiky.

Adresné zvaní na protinádorové preventivní prohlídky organizované ministerstvem zdravotnictví odstartovalo na začátku roku. Účastní se ho všech sedm zdravotních pojišťoven, které na prohlídky zaměřené na vyloučení rakoviny prsu, děložního čípku a tlustého střeva a konečníku rozešlou dohromady 1,85 milionu pozvánek.

„Zvaní na prohlídky doprovází společná informační kampaň a my doufáme, že díky této medializaci si nechá vyšetřit zdravotní stav více lidí. Pokud jde o ČPZP, na preventivní screeningové vyšetření se zatím dostavilo více než 14 tisíc oslovených pojištěnců. Z nich si téměř polovina nechala zkontrolovat tlusté střevo a konečník, přes 5000 žen absolvovalo vyšetření děložního čípku a zbylé ženy zamířily na mamografické vystření k vyloučení rakoviny prsu, “ uvedla tisková mluvčí ČPZP Elenka Mazurová s tím, že informace o zpětné vazbě je pouze orientační, vzhledem k tomu, že poskytovatelé zdravotních služeb mohou vykázat pojišťovně provedené výkony i se zpožděním několika měsíců.

Zvací dopisy odeslané klientům ČPZP od začátku roku 2014:

 2014

Leden

Únor

Březen

Duben

Celkem

Počet dopisů s pozvánkou

31 098

29 237

31 773

29 739

121 847

Na preventivní vyšetření, které je zaměřené na včasný záchyt zhoubného nádoru děložního čípku, jsou zvány ženy ve věku 25 až 70 let. Pojišťovny se zaměřují i na ženy ve věku 45 až 70 let, které neabsolvovaly mamografické vyšetření prsou. Pokud jde o prevenci karcinomu tlustého střeva a konečníku, obesíláni jsou ženy a muži ve věku od 50 do 70 let. Pokud oslovení lidé na pozvánku nezareagují a na prohlídku nepřijdou, pojišťovny je osloví ještě jednou. ČPZP tak předpokládá, že odešle do června příštího roku celkem 300 tisíc dopisů.

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna už má se zvaním svých klientů na preventivní prohlídku bohaté zkušenosti. Vlastní velkou akci zorganizovala loni v únoru, kdy začala telefonicky zvát vybrané pojištěnky na preventivní screeningovou mamografii. Během akce bylo osloveno více než 5000 žen z celé republiky, účast hned slíbila skoro tisícovka žen, další ženy se nechaly později vyšetřit i přesto, že to během telefonátu odmítly. Ze skupiny, se kterou ČPZP hovořila, nakonec přišla každá pátá, což pojišťovna považuje za úspěch.

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.