Jezte s rozumem

Jezte s rozumem

Rychlý třešňový džem

Ingredience:

Doba přípravy:

10 minut (bez chlazení)

Nutriční hodnoty:

(celá porce)

Třešně omyjeme, vypeckujeme a rozmačkáme vidličkou. Pak přisypeme chia semínka, přidáme citronovou šťávu, lžíci tekutého medu, lžíci vody a vše důkladně promícháme (případně lehce promixujeme tyčovým mixérem). Džem ochutnáme, a pokud by nebyl dostatečně sladký, přidáme  ještě trošku medu, nebo špetku nekalorického přírodního sladidla v podobě stévie.

Vzniklou směs pak přendáme do skleničky a vložíme zhruba na půlhodiny nabobtnat do lednice. Chia semínka mezitím absorbují všechnu tekutinu a vytvoří želatinovou konzistenci džemu.  Pak už můžeme z ledničky vytáhnout lahodný sladký džem, který lze použít do palačinek, jogurtů, do smoothie, nebo třeba jen tak namazat na pečivo. Dobrou chuť.

Tip: Chia džem můžete udělat i z lesních plodů jako jsou maliny, borůvky či ostružiny. Výborný je také džem z červeného a černého rybízu nebo z kuliček angreštu.

RECEPT JE VHODNÝ PRO:

Diabetiky
Celiaky
Alergiky na mléko a mléčné výrobky

Vegetariány
Vegany

Redukční dietu
Sportovce

Zpět na téma

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna

Informace, které jsou obsahem této internetové stránky, jsou obecného charakteru. Svůj zdravotní stav vždy konzultujte s lékařem.

© ČPZP | Infocentrum: 810 800 000 | www.cpzp.cz | Navštivte nás na Facebooku