Jezte s rozumem

Jezte s rozumem

Cizrnový hummus

Ingredience:

Doba přípravy:

60 minut (bez namáčení)

Nutriční hodnoty:

(jedna porce)

Cizrnu propláchneme, vložíme ji do misky s vodou a necháme zhruba 8 hodin (ideálně přes noc) namáčet. Jakmile se kuličky římského hrachu dostatečně „napijí“ a zvětší svůj objem, namáčecí vodu slijeme a cizrnu vhodíme do hrnce s lehce osolenou vodou, ve které ji vaříme zhruba 40 až 50 minut.

Po necelé hodince vaření cizrnu scedíme a přesuneme ji do mixovací nádoby, do které ještě přidáme lžíci sezamových semínek, dva stroužky česneku, šťávu z půlky citrónu, olivový olej, trošku římského kmínu, špetku soli a všechny ingredience společně rozmixujeme.

Pokud se pomazánka v mixéru drolí, přidáme do ní jednu až dvě lžíce vody, které dopomohou k požadované konzistenci pikantního hummusu. Jakmile v mixovací nádobě vznikne jemná pasta bez hrudek, přesuneme ji do servírovací mističky, zakápneme olivovým olejem, přidáme čerstvou petrželku a můžeme podávat. Dobrou chuť...

RECEPT JE VHODNÝ PRO:

Diabetiky
Celiaky
Alergiky na mléko a mléčné výrobky

Zpět na téma

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna

Informace, které jsou obsahem této internetové stránky, jsou obecného charakteru. Svůj zdravotní stav vždy konzultujte s lékařem.

© ČPZP | Infocentrum: 810 800 000 | www.cpzp.cz | Navštivte nás na Facebooku